Resultaten van ons onderwijs

DPL

De afgelopen twee jaren hebben wij ingezet op het didactisch handelen (de structuur binnen een les). Door een teamtraining Doordacht Passend Lesmodel, hebben wij grote stappen gezet om de doorgaande lijn te verhelderen en te verstevigen.

Analyses

In het schooljaar 2023-2024 hebben we de landelijke toetsen (de Cito-toetsen), en de leerlijnen bij de onderbouw met het team samen geanalyseerd. Door met elkaar in gesprek te gaan over resultaten, kunnen we beter zien wat er nodig is voor onze school en daar ons aanbod op afstemmen.

Interpretatie en duiding van de resultaten
Sinds het schooljaar 2020/2021 wordt gekeken of de leerlingen genoeg geleerd hebben. Aan de hand van het percentage behaalde referentieniveaus voor lezen, taalverzorging en rekenen worden de eindresultaten in beeld gebracht. Daarbij wordt rekening gehouden met de leerlingpopulatie van de school, namelijk deĀ schoolweging. De schoolweging wordt uitgedrukt in een getal (op een schaal van 20 tot 40), waarbij hoe hoger des te complexer de populatie van de school.

Sterrenschool Apeldoorn heeft een schoolweging van 34,22. De signaleringswaarde voor 1F is gelijk voor alle scholen, namelijk 85%. De signaleringswaarden voor 1S/2F zijn afhankelijk van de schoolweging en voor de Sterrenschool is dat 39,5%.

De referentieniveaus van de afgelopen 3 jaar laten ook een positieve stand van zaken zien:
Voor 1F;
Behaald 95,8 %
Signaleringswaarde 85 %
Landelijk gemiddelde 92,9 %
Deze cijfers laten zien dat we 2,9 % boven het landelijk gemiddelde zitten en zelfs 10,8% boven de signaleringswaarde.
Voor 1 S;
Behaald 59,5 %
Signaleringswaarde 39,5 %
Landelijk gemiddelde 50,5 %
Deze cijfers laten zien dat we 9 % boven het landelijk gemiddelde zitten en zelfs 20 %
boven de signaleringswaarde.
Een mooi resultaat!